Τρίτη 13 Δεκεμβρίου 2016

«Οι Μέρες της Κομμούνας»

Θεατρική παράσταση κινηματογραφημένη στο Berloner Ensemble από 15/12 στο ΑΛΚΥΟΝΙΣ
Για πρώτη φορά παρουσιάζεται στην Ελλάδα το αριστούργημα του Μπέρτολτ Μπρεχτ «Οι Μέρες της Κομμούνας», όπως κινηματογραφήθηκε τον Απρίλιο του 1966, στο  BERLINER ENSEMBLE το ιστορικό  θέατρο που ίδρυσε ο ίδιος.

Ένα επικό λαϊκό έργο, ένα θεατρικό δοκίμιο προλεταριακής επανάστασης. Με τη μουσική του HANNS EISLER και πρωταγωνίστρια την σπουδαία ηθοποιό και τραγουδίστρια Γκίζελα Μάι (που έφυγε από την ζωή στις 4 Δεκεμβρίου).

Οι προβολές θα γίνουν αποκλειστικά στο ΑΛΚΥΟΝΙΣ new star art cinema και για 14 μόνο ημέρες από 15  έως 28 Δεκεμβρίου.

Η NEW STAR συνεχίζοντας το αφιέρωμα στο μεγάλο αυτό δημιουργό και μετά από τις προβολές κινηματογραφικών ταινιών που βασίστηκαν σε σενάριά του, όπως «Η ΟΠΕΡΑ ΤΗΣ ΠΕΝΤΑΡΑΣ», «ΚΑΙ ΟΙ ΔΗΜΙΟΙ ΠΕΘΑΙΝΟΥΝ», «ΚΟΥΛΕ ΒΑΜΠΕ Ή ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΝΗΚΕΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ»,
αλλά και «ΤΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΕΝΟΣ ΚΟΥΡΕΙΟΥ» που επιμελήθηκε και τη σκηνοθεσία, ξεκινάει ένα νέο κύκλο προβολών: «Ο ΜΠΡΕΧΤ ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ».

Θα προβληθούν στους κινηματογράφους σπάνια θεατρικά έργα του ΜΠΕΡΤΟΛΤ ΜΠΡΕΧΤ που παίχτηκαν στο θέατρο που ίδρυσε ο ίδιος το BERLINER ENSEMBLE και κινηματογραφήθηκαν άψογα από την κρατική τηλεόραση της DDR.

Εκτός από το «Οι Μέρες της Κομμούνας» θα προβληθούν επίσης:
  • «Ο καυκασιανός κύκλος με την κιμωλία»,  σε σκηνοθεσία: Peter Kupke, μουσική Paul Dessau, φωτογραφία: Bernd Müller, πρωταγωνιστούν Franziska Troegner, Ekkehard Schall, Hans-Peter Reinecke κ.α. που παίχτηκε το 1983 με διάρκεια 160’ και θα προβληθεί από 12/1/2017 μέχρι 25/1/2017.
  • «Ο κύριος Πούντιλα και ο υπηρέτης του Μάττι», επίσης σε σκηνοθεσία Peter Kupke, μουσική Paul Dessau, φωτογραφία Harry Münzhardt, πρωταγωνιστούν  Ekkehard Schall, Carmen-Maja Antoni, Hans-Peter Reinecke κ.α., που παίχτηκε το 1979 με διάρκεια 156’, έγχρωμο και θα προβληθεί από 09/02/2017 μέχρι 22/2/2017.
Οι προβολές θα γίνουν για 14 μόνο ημέρες για την κάθε μία.

Για περισσότερες πληροφορίες και κρατήσεις θέσεων επικοινωνήστε στο 210 8220008.

Ο Μπέρτολτ Μπρεχτ  θεωρείται ο πατέρας του σύγχρονου θεάτρου.  Έκανε μία από τις μεγαλύτερες τομές καθώς επιχείρησε να το απομακρύνει από τις μέχρι τότε συμβάσεις του θεάτρου της ψευδαίσθησης.

Διατύπωσε και εφάρμοσε τη θεωρία του «επικού θεάτρου» και εισήγαγε την τεχνική της αποστασιοποίησης, υπενθυμίζοντας διαρκώς στον θεατή την ιστορική διάσταση των όσων συντελούνται στη σκηνή.

 ΟΛΑ Ή ΤΙΠΟΤΑ, ΟΛΟΙ ΜΑΣ Ή ΚΑΝΕΙΣ! ΜΟΝΟΣ ΔΕΝ ΘΑ ΜΠΟΡΕΣΕΙΣ ΝΑ ΣΩΘΕΙΣ.
ΟΠΛΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΠΑΡΑ ΔΕΣΜΑ. ΟΛΑ Ή ΤΙΠΟΤΑ, ΟΛΟΙ ΜΑΣ Ή ΚΑΝΕΙΣ!


«ΟΙ ΜΕΡΕΣ ΤΗΣ ΚΟΜΜΟΥΝΑΣ» - «Die Tage der Commune»
Ασπρόμαυρη, Γαλλία, 17/4/1966, Διάρκεια 107΄
ΣΕΝΑΡΙΟ:
Bertolt Brecht  (θεατρικό)
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ:
Manfred Wekwerth,  Joachim Tenschert
ΜΟΥΣΙΚΗ:
Hanns Eisler
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ:
Werner Schramm, Fritz Angermann, Habbo Lolling, Lothar Möckel
ΣΚΗΝΟΓΡΑΦΟΣ-ΣΚΗΝΙΚΑ:
Karl von Appen
ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΣΤΗΝ ΟΘΟΝΗ:
Kurt Veth, Hubert Kreuz
ΗΧΟΣ:
Eberhard Leschin, Helmut Schlafke
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ:
Erich Biedermann
ΜΟΝΤΑΖ:
Bettina Beissert
ΒΟΗΘΟΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ:
Margret Wolfshohl, Alexander Stillmark
Ρόλοι/Ηθοποιοί:
Madame Cabet: Gisela May
Jean Cabet: Hilmar Thate
«Papa»: Wolf Kaiser
Coeo: Peter Kalisch
Babette Cherron: Angelica Domröse
Francois Faure: Manfred Karge
Pierre Langevin: Raimund Schelcher
Rigault: Ekkehard Schall
Valrin: Günter Naumann
Thiers/Bismarck: Martin Flörchinger
Jules Fabre: Willi Schwabe       

Ο Μπρεχτ έγραψε το «Οι Μέρες της Κομμούνας» το 1948-1949, είχε πρόσφατα φύγει από τις Η.Π.Α. για την Λαϊκή Δημοκρατία της Γερμανίας. Η πρώτη παραγωγή του έργου έγινε από την θεατρική εταιρία του Μπρεχτ  The Berliner Ensemble  στο Chemnitz (Karl-Marx-Stadt)  το 1956 και η μουσική γράφτηκε από τον σπουδαίο ριζοσπαστικό συνθέτη Hanns Eisler.

Το έργο παρουσιάζει ένα πανόραμα της ζωής στην Κομμούνα. Είναι ένας κόσμος με τον οποίο μπορούμε  να ταυτιστούμε  και να αναγνωρίσουμε, ένας κόσμος  εργατικών συνοικιών στην οδό Pigalle, ο  Papa και ο Coco, η Babette και η Geneviève, η Madame Cabet και ο γιός της Jean.

Μαζί παλεύουν και προσπαθούν να μάθουν πώς να ξανασκεφτούν την ζωή σε μια αληθινά δημοκρατική κοινωνία. Είναι αυτοί οι άνθρωποι που στο τέλος θα καταλήξουν να αγωνίζονται και να πεθαίνουν στους δρόμους του Παρισιού.

Ο Μπρεχτ  θέλει να καταλάβει ο θεατής τις πολιτικές και τις οικονομικές δυνάμεις στον χώρο της εργασίας  που διαμορφώνουν τις ζωές των ανθρώπων. Προβάλει σκηνές με τους πολιτικούς αρχηγούς  της Γαλλίας και της Γερμανίας, του Διοικητή της Τράπεζας της Γαλλίας, δυνάμεις που στις μέρες μας  αποκαλούμε παγκόσμιο Καπιταλισμό και που ραδιουργούν για να καταστρέψουν τους  κατοίκους του Παρισιού.

Ο Μπρεχτ προτρέπει τον θεατή να αναρωτηθεί και να βρει  τρόπους για να αλλάξει  τον κόσμο  αντιμέτωπος με αυτά που θεωρεί ως αδύνατες πιθανότητες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου